CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday 18 January 2012

KASIH IBU MEMBAWA KE SYURGA...











Assalamualaikum wahai hati...apa khabarmu pd hari ini?
moga sentiasa di bawah rahmat Allah yg maha Esa...hari ini jari ini terasa ingin menulis..mungkin kerana sakit yang engkau rasakan wahai hati..kata orang kasih ibu membawa ke syurga..ya..bukan hanya itu saje Alquran juga menukilkan begitu..siapa kita ingin membantah segala apa yang telah tertulis mengikut sunnatullah itu...btul x para pembaca setia blog ku?hehehe..tapi dalam mengejar syurga Allah itu terlalu banyak dugaan dan rintangan yg kita lalui..namun andai kita tabah melalui nya Insyallah syurga akn menjadi milik kita...hmm arini ak masih terfikir adakah salah aku atau ibuku?ya Allah mengapa aku selalu diuji dengan kasih seorang ibu?aku terfikir sendirian mengapa perlu dibeda kasih antara ank2?atau adakah itu hny perasaan ku sahaja?
sejak aku mengenal erti hidup aku mulai merasa perbedaan yg cuba ibu tunjukkan antara aku dan adik2 yg lain...aku mulai terasa tersisih..kerna itu aku sering mencari jalan utk keluar dari rumah itu agar aku jauh dari ibuku sendiri...mengapa???kerna harapan ku cuma satu..satu saat nnt aku pulang aku akn mendapat kasih itu..namu itu semua cuma andaianku.bertahun aku merantau dengan harapan kebahagiaan itu milikku..tetapi harapan tinggal harapan..hny seminggu ak mampu bertahan...mengapa perlu dibanding diri ku dengan diri orang lain???mengapa perlu dijaja keburukan ku????mengapa???tetapi aku percaya Allah itu maha Pengasih dan Penyayang...Allah sentiasa membuka jalan kepada hambanya...saat aku berjalan menikmati alam pagi ini..kepala ku berputar mecari hikmah sdisebalik takdir Allah ini..ku terfikir...mungkinkah apa yg Allah tetapkan itu hnylah utk memberi pengajaran buat diri ini agar suatu saat aku ad anak sendiri...aku dilarang utk membedakan kasih antara anak2 ku...adakah begitu ya Allah?atau mungkin itu cuba Allah memberi peringatan kepadaku bahawa aku masih belum mampu utk menjadi ank yg solehah??maka aku perlu berubah...adakah begitu ya Allah....kini aku percaya hny kasih kepada Allah akan menuntun hati2 yang mulia untuk mendapat kasih manusia..kerana kasih kita kepada Allah maka kasih manusia akan di dalam genggaman kita...emmm masa x mengizinkan utk aku meneruskan bicara hati ini..maka aku ingin undur diri ye....assalamualaikum wahai hati..bersabarlah kamu dan sentiasalah berzikir mengingati Allah..

0 comments: