CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday 2 December 2011

seminggu yang lalu...

Assalamualaikum wahai hati….
Apa khabar kamu..
Adakah masih lembap dengan untaian zikirullah?
Salam juga buat semua pembaca….kali ini aku tertanya2 wajrkah isi hati ini diluahkan di sini?  Hari ini hatiku kelu untuk berbicara…aku juga tidak tahu mengapa..jariku tidak lagi ligat seperti selalu..seolah-olah ia mulai lumpuh untuk meneruskan tariannya….namun aku masih ingin mencoretkan sesuatu..agar satu saat aku akan kenang kembali saat itu…seminggu aku terlantar..aku mencari diri..aku mengenal hati…aku seolah-olah tidak menerima segala ketentuanNya..orang di sekelilingku menunding jari…agar aku jangan lemah..tapi mereka sume tidak mengerti….hati ini…..aku terdampar dengan sebuah pelayaran…adakah jalan yang ku pilih saat itu betul?  Atau itu sebuah permainan?  Aku hilang kata, hilang semangat, segalanya terbang entah ke mana?  Aku berdoa pdNya…namun, aku percaya Dia ingin memberi dengan pelbagai cara…Dia lebih mngetahui segalanya…petang itu…aku bergerak kemeja kecilku…di sana ku tertarik untuk membaca buku yang ku beli sudah berminggu-minggu.namun masih tiada kesempatan untk ku baca….tapi saat ini hatiku seolah-olah menarik-narik agar ku bacanya..ya buku itu seperti satu anugerah Allah turunkan padaku saat aku terdampar mencari sebuah jawapan…ANAKKU BRAIN TUMOR HIKMAH LIMA SEBELUM LIMA…buku itulah yang mengajarku sekaligus memberi nafas baru buatku…akan ku sambung ceritera hati ini di masa lain..kerna saat ini hati ku kelu lagi…..wassalam..

0 comments: