CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday 26 November 2011

Muharram Itu Datang Lagi...



Salam Maal Hijrah...Kullu Am wa Antum Bikhir..
Assalamualaikum...
apa khabar wahai hati...
adakah masih spt dulu?
saat ini..hati ini berbicara lagi...hati ini merasa pedih..di saat org bergembira..namun aku masih lagi bersedih..mengenang dosa lalu..MASIHKAH ADA RUANG untuk hambaMu yang hina ini Ya Allah...saat jari ini menari, air mata ini tidak henti-henti mengalir...hatiku sunyi..sepi..aku ingin mencari damai itu saat 1 Muharram itu menampakkan dirinya..di mana Ya Allah kekuatan diri ini..aku tidak kuat menghadapinya ya Allah..aku perlukan kekuatanMu ya Allah..terlalu banyak dosa yang ku lakukan..masihkah ada maaf buatku???aku tertanya apakah yg bakal berlaku di akhir kehidupan ku nnt???adakah terus alpa dengan dunia???ya Allah... di saat ini ku dambakan seseorang yang mampu mengubahku Ya Allah..di saat ini aku memerlukan seseorang utk ku labuhkan kepala ku di bahunya...saat ini aku sangat memerlukan belaian seseorang yang mampu mendamaikan hatiku..dan membantuku di saat jatuh bangunku ya Allah...namun ya Allah... terkadang aku berfikir...akan adakah seseorang yang seperti ku dambakan itu??? sedangkan aku ini terlalu kotor dan naif ya Allah....ya Allah sesungguhnya Engkau lbh mengetahui segalanya..aku hny lah hambaMu yang lemah..andai hidupku di takdirkan untuk hanya aku sendiri Kau kuatkanlah aku ya Allah agar aku tidak jatuh di saat hatiku bergelora Ya Allah..aku memohon ya Allah..Muharram ini menjadi titik bermulanya sebuah kehidupanku yang baru Ya Allah...ya Allah saat ini hatiku benar-benar perit..bantulah hamba Mu ini ya Allah...ku tunduk dan sujud pada Mu ya Allah...ya Allah ampunkanlah segala dosaku yang lalu..moga ak mnjadi penghuni syurgaMu ya Allah...wassalam...


0 comments: