CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday 7 November 2011

Tika Ini.....

Assalamualaikum wahai hati....
Apa khabar hari ini?
Adakah masih lembap basah seperti semalam??
sudah lama aku tidak hadir disini???bukan kerna aku lupa..tetapi masa yg x pnh mengizinkan aku...saat ini...hati ini berbicara...maka jari ini menari mencari penanya...aku mencari kata..untuk meluahkan rasa..aku mencari tenang di dalam kalam mu ya Ilahi...hari ini,saat ini,detik ini,aku di sini...mengenang nasib dri..orang kata kasih ibu membawa bahagia,kasih keluarga mengharumi hidup ini..tapi aku????adakah aku bahagia dengan kehidupan ini????bersyukur di atas kehendaknya...itu yang pasti..hanya padaNya aku berserah..namun aku juga manusia,yang mengenal erti penat lelah sebuah kehidupan..aku juga berhak utk menangisi kehidupan ini...aku lelah menghadapi org yang tersayang..menghadapi hari-hari yang perit yang perlu ku lalui..mengapa begini??aku sanggup pertaruhkan kehidupan ku untuk sebuah keluarga..namun mengapa aku masih di pandang hina???salah lagikah aku...di mana sinar hidup ini Ya Allah???adakah setelah aku kehilangan kehidupan ini akn ku kecap segalanya???andai imbalan itu ku terima di akhirat kelak..aku bersyukur kehadrat mu Ya Allah...namun aku masih memohon hidayah dan petunjukMu...agar hidupku sentiasa dipenuhi dengan bunga kesabaran dan keikhlasan....Amin Ya Allah..Amin Ya Rahman..Amin Ya Rahim....sampai saatnya nnt akn ku coretkan jua di sini...salam wahai hati..moga kau tenang di saat ini....

0 comments: